T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / KARATAY - AYŞE HÜSEYİN ÖZKAN İMAM HATİP ORTAOKULU

SINAV KAYGI – MOTİVASYONU ÜZERİNE SEMİNER ÇALIŞMASI

         Okulumuzda bulunan 8/A ve 8/B sınıf öğrencilerine ve öğretmenlerimize yönelik olarak sınav kaygısı, motivasyon sağlama, akademik başarıyı artırmak gibi konu başlıklarını içeren seminerler düzenlenmiştir. LGS’nin de yakın bir zamanda gerçekleşecek olması nedeniyle öğrencilerde sınava yönelik kaygı, stres yönetiminin önemi, kaygı düzeyinin sağlıklı kontrolü üzerine yapılması gerekenler, motivasyonun süreç içine yayarak üst seviyede tutulabilmesi adına öğrencilere bilgilendirmeler yapılmıştır. Öğretmenlerimizin bu konu başlıklarına ilişkin tecrübelerinden de hareketle öğrencilere yapılması gereken şeyler hakkında bilgi ve tavsiyeler sunulmuştur. Öğrencilerin bu konularda taşıdıkları endişeler, sınav kaygısıyla başa çıkmak, etkili çalışmak için izledikleri yollar hakkında düşünceleri öğrenilmiş, ilgili düşünceleriyle ilgili dönütler verilmiştir.

Okulumuzda bulunan 8/A ve 8/B sınıf öğrencilerine ve öğretmenlerimize yönelik olarak sınav kaygısı, motivasyon sağlama, akademik başarıyı artırmak gibi konu başlıklarını içeren seminerler düzenlenmiştir. LGS’nin de yakın bir zamanda gerçekleşecek olması nedeniyle öğrencilerde sınava yönelik kaygı, stres yönetiminin önemi, kaygı düzeyinin sağlıklı kontrolü üzerine yapılması gerekenler, motivasyonun süreç içine yayarak üst seviyede tutulabilmesi adına öğrencilere bilgilendirmeler yapılmıştır. Öğretmenlerimizin bu konu başlıklarına ilişkin tecrübelerinden de hareketle öğrencilere yapılması gereken şeyler hakkında bilgi ve tavsiyeler sunulmuştur. Öğrencilerin bu konularda taşıdıkları endişeler, sınav kaygısıyla başa çıkmak, etkili çalışmak için izledikleri yollar hakkında düşünceleri öğrenilmiş, ilgili düşünceleriyle ilgili dönütler verilmiştir.

 

              Yapılan çalışmada etkili çalışmanın ne kadar önemli olduğu vurgulanmakla beraber sınav hazırlık sürecinde iyi yönetilemeyen bir kaygı – stres yönetiminin, çalışmaları ne kadar olumsuz etkileyebileceği üzerine fikirler ortaya konulmuştur. Ne kadar etkili çalışma yapılırsa yapılsın farklı kaygı düzeylerinin kişi üzerinde ne tür etkiler uyandırdığına ilişkin verilerin öğrencilerle paylaşılması üzerine, öğrencilerden paylaştığımız verileri doğrular nitelikte dönütler alınmıştır. Dinlenen örnekler, sınav ya da herhangi bir akademik gelişim planlaması devam ederken motivasyonu sürekli olarak üst düzeyde tutma ve kaygıyla başa çıkmada öğrenci-öğretmen ve veli işbirliğinin ne kadar önemli olduğunu tekrar tekrar ortaya koymuştur.

02-06-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.06.2023 - Güncelleme: 02.06.2023 11:26 - Görüntülenme: 83
  Beğen | 0  kişi beğendi