Bilimsel ve teknolojik olayların okul panosunda sergilenmesi, öğrencilerin gözlem yapma, keşfetme ve araştırma yeteneklerini geliştirmek için önemli bir fırsat sunar. Bu sergileme etkinlikleri, öğrencilere bilimsel yöntemleri uygulama becerisi kazandırırken aynı zamanda onları bilimsel düşünme sürecine dahil eder. Örneğin, Türkiye'deki okullarda gerçekleşen bilimsel deneyler, teknolojik prototipler veya öğrencilerin kendi projeleri, panolarda sergilenerek diğer öğrencilerin ve öğretmenlerin dikkatini çeker. Bu şekilde, öğrencilerin çalışmaları onaylanır ve takdir edilirken, diğer öğrenciler de bu örneklerden ilham alarak kendi projelerini geliştirebilirler.
Dünyada gerçekleşen bilimsel ve teknolojik gelişmelerin okul panosunda sergilenmesi, öğrencilere küresel çapta yapılan çalışmalar hakkında bilgi verir ve onları dünya genelindeki ilerlemelerle tanıştırır. Öğrenciler, okul panosunda gördükleri yeni buluşlar ve keşiflerle ilgili olarak meraklarını geliştirir ve daha fazla araştırma yapma isteği duyarlar. Bu tür sergilemeler, öğrencilere bilim ve teknoloji alanında küresel bir perspektif kazandırır ve onları dünya genelindeki bilimsel topluluğun bir parçası olarak hissetmelerini sağlar. Ayrıca, uluslararası bilimsel projeler ve işbirlikleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olarak, öğrencilere küresel bir ağa erişim sağlar. Okul panosunda sergilenen dünya genelindeki bilimsel ve teknolojik gelişmeler, öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve gelecekteki kariyerlerini şekillendirmelerine yardımcı olur.