6.Sınıflarda "6'lar Takımı" isimli takımımız Danışman Öğretmenleri Sedat KOÇ ve Hicran ÖZKAN ŞAHİN rehberliğinde Nisan Ayı Kitaplarını Alıp Okumuşlar Ve Sınıf Ortamında Aynı Anda Tüm Sınıf Olarak Tahlil Etmişlerdir.Akabinde takımdaki her bir öğrenci okudukları kitapların özetlerini Ek-4 Kitap Özet Tahlil Çizelgesine yazıp Danışman Öğretmenlerine teslim etmişlerdir.
Okulumuzda OKU-YORUM Projesi Kapsamında Proje Ekibi Oluşturulmuştur.Okul Proje Ekibimizde; okul müdürümüz Cumali GÖKDEMİR başkanlığında, okul rehber öğretmeni, şube rehber öğretmenleri, okul müdürümüzün görevlendirdiği branş öğretmenleri ile öğrenci temsilcilerimiz yer almıştır. Proje Ekibimizce üç kişilik komisyon üyelerimiz Meryem Burcu ÇALIŞKAN,Elif ERTÜRK ve Nimet YÜCE koordinatör üyeler olarak belirlenmiştir. Proje faaliyet planlama çalışmalarına ilk olarak dijital ortamda başlamışlardır.
5.Sınıflarda "5'ler Takımı" İsimli Takımımız Danışman Öğretmenlerinin Rehberliğinde Nisan Ayı Kitaplarını Alıp Okumuşlar Ve Sınıf Ortamında Aynı Anda Tüm Sınıf Olarak Tahlil Etmişleridir.Akabinde takımdaki her bir öğrenci okudukları kitapların özetlerini Ek-4 Kitap Özet Tahlil Çizelgesine özetlerini yazıp Danışman Öğretmenlerine teslim etmişlerdir.
Okulumuzda,"Yıllarca Öğrenci Yetiştirmiş Hayatını Eğitime Adamış Vefakar Öğretmenimizle Buluşma" Konulu Atölye Çalışması Yapılmıştır.
Okulumuz Fen Bilimleri Öğretmeni Ela AYRANCI öncülüğünde Öğretmenler Odasında atölye çaılşması yapılmıştır.
Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün KTS Eylem Planı Değerler Eğitimi Alanı kapsamında Nisan ayı faaliyeti olan “Okullarda Ramazan Ayında Ramazan Sandığı Uygulaması” kapsamında etkinlik yapıldı. Faaliyeti yürüten Elif ERTÜRK ve Hicran ŞAHİN Ramazan sandığının anlam ve önemi hakkında öğrencileri bilgilendirdi. Ramazan ayı ve İslam dininde paylaşımın önemi ile ilgili pano hazırlandı.
Ramazan ayının ilk gününden itibaren okulun en kalabalık yerlerinde Ramazan sandığı yer aldı. Faaliyeti Elif ERTÜRK ve Hicran ŞAHİN koordine etti.
Okulumuzda OKU-YORUM Projesi Kapsamında Proje Ekibi Oluşturulmuştur.Okul Proje Ekibimizde; okul müdürümüz Cumali GÖKDEMİR başkanlığında, okul rehber öğretmeni, şube rehber öğretmenleri, okul müdürümüzün görevlendirdiği branş öğretmenleri ile öğrenci temsilcilerimiz yer almıştır. Proje Ekibimizce üç kişilik komisyon üyelerimiz koordinatör olarak belirlenmiştir. Proje faaliyet planlama çalışmalarına dijital ortamda başlamışlardır.
Planlama ve ön hazırlıklar yapılarak okulumuzdaki 7. Sınıf düzeyindeki öğrencilerimize verimli ders çalışma ve motivasyon, 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerimize lgs sistemi ile ilgili bilgilendirici seminerler verilmiştir.
Ayşe Hüseyin Özkan İmam Hatip Ortaokulu olarak Kalite Takip Sistemi (KTS) Mart Ayı "Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı" kapsamında Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Öğretmen Gelişim Programı ile ilişkilendirilen "Teknoloji Okuryazarlığı, Dijital Beceriler, Web Araçları, Dijital Platformlar Ve E-İçeriklerin Etkin Kullanımı"kazanımı doğrultusunda öğretmenlerimize yönelik okulumuz öğretmeni Nurdan Derya GÜLHAN tarafından bir sunum hazırlanıp akıllı tahta üzerinden bilgilendirme yapılmıştır.
Şanlı tarihimizin altın sayfalarından biri olan Çanakkale zaferini öğrencilerimize anlatmak; O zamanın şartlarını mücadelenin hangi zorluklarla yürütüldüğünü ve bu zaferin ne anlama geldiğini ve ne kadar değerli olduğunu öğrenciye hissettirmek bu şuurla tarihinden esinlenmesini sağlamak amaçlı yapılan kutlamalara katılındı.
Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün KTS Eylem Planı Değerler Eğitimi Alanı kapsamında Mart ayı faaliyeti olan “Öğrencilerde, saygı, sevgi ve vefa duygularını geliştirmek için, ilim, hikmet, sanat ve spor alanlarından rol-model olacak örnek şahsiyetler” kapsamında seminer yapıldı. Okulumuz konferans salonunda yazar Duran ÇETİN’i konuk ederek ilim ve okumanın önemi konulu seminer düzenlendi. Seminerin zamanı ve konusu hakkında okulumuzun öğrencileri Elif ERTÜRK ve Hicran ŞAHİN tarafından bilgilendirildi.
Proje kapsamında okulumuzun 5. Ve 8. Sınıf kademelerinden örneklem sınıflarda öğrencilere çalışmalarını desteklemek adına devletimizce hazırlanan online platformları daha aktif kullanmaları adına yönlendirme ve teşviklerde bulunulmuştur. Bu anlamda 8. Sınıf öğrencilerine MEB tarafından her ay yayınlanan örnek soruların çözümünün LGS hazırlık sürecinde katkı sağlayacağı hatırlatılıp test çözüm çalışması yapılmıştır. Aynı zamanda sınıflarımızda hem online şekilde hem de klasik sınav düzeninde MEB tarafından yayınlanan örnek sorular, geçmiş yıllarda ve güncel olarak yayınlanmış olan kazanım testleri, EBA da yayınlanmış test ve çalışmaların çözümleri yapılmıştır.
Okulumuzda Türkçe dersi öğretmenlerimiz Meryem Burcu Çalışkan, Büşra Hayyar ve Arapça öğretmeni Nimet Yüce hocalarımızın katılımıyla yapılan toplantıda haftada bir gün kütüphanenin saat 17.00’ye kadar açık bırakılmasına karar verildi.
Okul panolarına asılan bulmacaların içeriği "dürüstlük" olarak belirlendi. Öğrencilere dürüstlüğün anlamı ve önemi üzerine konuşma yapıldı. Dürüstlük ile ilgili kavramlar hakkında bilgi verildi.
Okulumuzda her sınıf düzeyinde performans değerlendirme amacıyla LGS'da çıkan soru tipinde ve LGS'daki derslerden sorular içeren bir sınav öğrencilerimize uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilerek öğrenci ve velilerimiz ile sosyal ağlar üzerinden bireysel olarak paylaşılmıştır.